ITIL Service Design

ITIL® Intermediate Service Design (SD) je jedním z pěti modulů ITIL® Service Lifecycle. Obsah kurzu pokrývá koncepty, procesy a principy v životní cyklu návrhu IT služeb (Service Design). Zaměřuje se na návrh funkčního IT, včetně architektury, procesů, principů a přípravě dokumentace, které je klíčem k návrhu efektivních služeb, jenž odpovídají potřebám organizace nebo programu.

Chcete porovnat s dalšími kurzy?

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Cílová skupina

Znalosti získané v tomto kurzu vyžadují zejména IT manažeři, kteří si chtějí osvojit znalosti best practice frameworku ITIL v oblasti návrhu IT služeb.

ITIL SD je určen absolventům úrovně ITIL Foundation. Navazuje na získané znalosti a rozšiřuje je do oblasti principů, procesů a technik návrhu IT služeb.

Mezi nejčastější účastníky patří:

  • IT Manager
  • Capacity Manager
  • Service Portfolio Manager
  • Business Continuity Manager
  • Availability, Service Level Manager
ITIL Service Design target group

Cíle kurzu

  • Naučit se řídit design IT služeb
  • Použít k návrhu principy, procesy a strategii ITIL
  • Nastavit cíle, správně identifikovat kritické faktory úspěch a rizika
  • Rozdělit Service Design na dílčí procesy a činnosti v životním cyklu IT služeb
  • Procvičit si znalosti na praktických scénářích a case study s Lead Trainery TAYLLORCOX

Přínosy ITIL SD pro organizaci

ITIL® je komplexní framework, který pomáhá identifikovat, navrhovat, optimalizovat a poskytovat IT služby, které podporují strategické cíle napříč organizací.

Knihovny ITIL pokrývají celý životní cyklus IT služeb - od identifikace a specifikace požadavků byznysu, přes návrh a design služeb, po implementaci a neustálé zlepšování.

Co nejvíce oceňují organizace na metodice ITIL?
  • Řízení rizik spojených s IT
  • Vytváření nákladově efektivních a přitom kvalitních IT služeb
  • Metodické rozvíjení IT projektů pro podporu chodu společnosti
  • ITIL® je i praktický nástroj pro řízení změn (change management)

ITIL® Benefity přehledně

ITIL framework

Další benefity

ITIL® Service Design vám poskytne základní informace o koncepci řízení návrhu IT služeb, jako je správa dodavatelů, správa úrovně služeb, správa katalogu služeb, správa dostupnosti a mnoho dalších témat ...

Efektivní správa IT

ITIL SD pomáhá při implementaci a komunikaci mezi IT oddělením a byznysem. Představuje framework pro lepší, ale zároveň komplexní kontrolu nad IT.

Koncepční, uživatelsky přívětivé služby

Service Design je disciplína, která se metodicky soustředí na to, aby nové či aktualizované služby odpovídali potřebám koncových uživatelů a splňovali SLA (Service Level Agreement)

Lepší kontrola nad vývojem

Využitím procesů ITIL® Service Design získá organizace kontrolu nad návrhem kvalitních, nákladově efektivních IT služeb, které splňují strategické požadavky organizace.

Snížení nákladů na vlastnictví (TCO)

Náklady na vlastnictví můžete minimalizovat pouze tehdy, pokud jsou všechny aspekty IT služeb, procesů a technologií správně navrženy a splňují manažerské zadání.

Harmonogram

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Service design Processes

  • Design Coordination
  • Service Catalogue Management
  • Service Level Management
  • Availability Management

10:30 – 10:45

Coffee Break

10:45 – 12:15

Service Design Processes

  • Capacity Management
  • IT Service Continuity Management
  • Information Security Management
  • Supplier Management

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch Menu

13:15 – 14:45

Service Design Technology

  • Capacity Management
  • Service design activities
  • Application management

14:45 – 15:00

Coffee Break

15:00 – 17:00

Service Design Technology

  • Data and information management
  • Techniques within requirements engineering
  • Management of technology in the service design stage

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

ITIL SD Intro

  • Service Design
  • Value to business
  • Purpose and objectives
  • Scope of Service Design
  • Service Design processes
  • Service acceptance criteria
  • I/O within the service lifecycle

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Principles I.

  • Design activities & constraints
  • Service + business requirements & drivers
  • Importance & approach to a balanced design
  • Principles and the 5 aspects of Service Design
  • Service Design principles & service composition

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch menu

13:15 – 14:45

Principles II.

  • The 5 Design aspects
  • Designing measurement systems
  • Designing technology architectures
  • Designing service solutions components
  • Designing management systems (Service portfolio)

14:45 – 15:00

Coffee break

15:00 – 17:00

Principles III.

  • Designing processes
  • Service Design models
  • Design & development options
  • Delivery models, sourcing optionn
  • Design & development approaches
  • Service Oriented Architecture (SOA)

Třetí den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Organizing for Service Design

  • Roles, responsibilities
  • Techniques for assigning roles
  • The functions within service design
  • Aspects associated with the service design
  • Lifecycle stage for each of the service design processes

10:30 – 10:45

Coffee Break

10:45 – 12:15

Technology Considerations

  • The requirements for service management tools
  • Interpret and analyze technology considerations
  • What is involved in the types of tools that would benefit service design

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch Menu

13:15 – 14:45

Implementation & Improvement

  • 6 stage implementation approach
  • Measurements of SD as a prerequisite for success
  • The SD issues relating to business impact analysis and risks

14:45 – 15:00

Coffee Break

15:00 – 17:00

Critical success factors, risk

  • Challenges, Risk
  • Critical Success Factors (CSF)
  • How CSF contribute to service design

ITIL Service Design vás naučí osvědčené postupy pro návrh IT služeb, které používají spol. jako IBM, Google, HP a další. 

Service Design pomáhá plnit strategické cíle spol. s pomocí nových služeb. 

Tento přístup je založen na efektivnímu plánování a řízení vývoje. Ať už jde o malé aplikace, nebo robustní IT služby.

  • Délka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodin 32 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano. Složení závěrečné zkoušky není součástí výuky. Absolventi kurzu získají cvičné testy a samotnou zkoušku mohou vykonat po dohodě kterýkoliv pátek.
  • Předpoklady

    Absolventi musí znát základy ITIL v úrovni Foundation, na které tento kurz navazuje, která je i podmínkou certifikace. 

    Také doporučujeme zopakovat si "glossary of rerms", resp. slovník pojmů

ITIL® Approved Trainer

Jiří Pilný

15ti letá praxe se standardy IT Service Managementu, ITIL, řízení projektů. Game Leader pro byznys simulace, které vám pomocí metodiky pomohou zvýšit aplikovatelnost standardů v praxi. Mezi jeho nejúspěšnější projekty patří

  • Úřad online
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pro řízení rozpočtu, investic, dotací
  • PRINCE2® Accelerator (SW řešení dle metodiky PRINCE2)

Certifikace

ITIL Intermediate Module - Service Design | Axelos Accredited

Axelos / PeopleCert

Součástí kurzu jsou 2x oficiální cvičné testy a certifikační test Axelos / PeopleCert. Axelos, resp. jejím EI (Examination Institute) PeopleCert. 

Pokud jste předchozí kurz absolvovali bez nostrifikace PeopleCert, čtěte prosím změnu licenčních podmínek.

  • Certifikát v anglickém jazyce
  • Certifikát PeopleCert  v elektronické podobě
  • Na vyžádání zajistíme soudní znalecký překlad
  • ITIL® Intermediate Service Design od Axelos má doživotní platnost

Pokyny k certifikaci >

ITIL Service Design Axelos PeopleCert certificate

Formát zkoušky

Service Design certifikační zkouška pokrývá otázky týkající se celého procesu návrhu a rozvoji IT služeb v rámci životního cyklu SD.

Závěrečný test se zaměřuje na znalost technik, principů a procesů, které jsou klíčové pro vývoj, správu a integraci IT služeb.

Formát zkoušky:

  • Délka: 90 min.
  • Počet otázek: 40
  • Formát: výběr správné odpovědi
  • Minimální úspěšnost: 70% (28 otázek ze 40)
  • Povinné předpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
  • Pomůcky u zkoušky: Nejsou povoleny. Politika uzavřené knihy.
  • + extra čas navíc 30 min., tedy celkem 120min. pokud není angličtina váš mateřský jazyk.

Vše o certifikaci >

ITIL Service Design Exam

ITIL blog aktuálně

Nastartujte IT podle ITIL<sup class='sup'>®</sup> 4: Create, Deliver & Support

Nastartujte IT podle ITIL® 4: Create, Deliver & Support

Při pohledu na moderní město z perspektivy vidíte na první pohled naprosto odlišné části, které dohromady tvoří funkční celek. Tato perspektiva je klíčovou a nezbytnou součástí pro pochopení a...

Zobrazit celý článek

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

V kurzech ITIL se stále více ptáte na využití normy ISO/IEC 20000 pro potřeby digitální transformace  a rostoucímu významu IT Service Managementu v provozu kritických aplikací a služeb. ITIL a ISO...

Zobrazit celý článek

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Každá organizace se dostane dříve či později do fáze, kdy potřebuje změnit, nebo vyměnit některou IT službu. Koncepce ITIL® v3 Intermediate Service Transition (ITIL ST) pomáhá tuto výzvu splnit bez...

Zobrazit celý článek

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Přinášíme kompletní přehled, jak upgradovat ITIL v3 na ITIL 4. Termíny vydání nových modulů, kredity potřebné pro upgrade certifikací Axelos, PeopleCert.

Zobrazit celý článek

ITIL 4: termíny vydání nových certifikací

ITIL 4: termíny vydání nových certifikací

Víme, kdy budou spuštěné nové moduly ITIL 4. Sestavili jsme časovou osu vydání nových verzí ITIL 4. Nenechte si ujít nejnovější aktualizace.

Zobrazit celý článek

Sleva -30% na ITIL 4 Foundation u TAYLLORCOX

Sleva -30% na ITIL 4 Foundation u TAYLLORCOX

Připraveni na trochu jarní očisty? V TAYLLORCOX jsme pro vás připravili jarní slevy na kurzy ITIL 4 Foundation. Bestseller (nejen) pro IT manažery. Jaké jsou tedy aktuální ceny a slevy na ITIL 4?

Zobrazit celý článek

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace standardu ISO 20000-1:2018 je ještě více zaměřená na řízení a zabezpečení kvality Service Managementu

Zobrazit celý článek

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Nejrychlejší cesta, jak přepnout ze staré verze ITIL v3 na ITIL version 4 Foundation: Fast Track od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro za 1/2 dne přesvědčilo většinu manažerů o přínosech nejpopulárnější metodiky IT Service Managementu

Zobrazit celý článek

První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu

První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu

Máme za sebou zbrusu nový kurz ITIL 4 Foundation, je u dotupný i vám a zde je první velká recenze trenérů na inovovaný ITSM framework

Zobrazit celý článek

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Profesionální manažerské hry vám nasimulují ty největší výzvy a naučí vás řízení změn, projektů a plnění strategických cílů. Osvědčené simulace zahrnují profesní rozvoj a osvojení si metodik na...

Zobrazit celý článek

Nový "ITIL 4" dorazí v agilní formě začátkem roku 2019

Nový "ITIL 4" dorazí v agilní formě začátkem roku 2019

Jako certifikovaní partneři AXELOS a členové týmu, který spolupracuje na vývoji nové verze ITIL se s Vámi chceme podělit o chystané novinky. Axelos na konci roku 2017 oznámil významné změny v...

Zobrazit celý článek

ITIL Service Strategy vám ukáže jak řídit IT

ITIL Service Strategy vám ukáže jak řídit IT

Co je to ITIL Service Strategy? Jak zvyšuje efektivitu uživatelů a vytváří spokojenost s IT? Jak pomáhá plnit strategické a byznys cíle organizace? Podívejte se, proč je tak populární u absolventů...

Zobrazit celý článek

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak zvládnout ITIL Foundation certifikaci na první pokus? 5 nejžhavějších tipů, které vám pomohou eliminovat problémy u certifikační zkoušky.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Practitioner - revoluce v ITSM

ITIL® Practitioner - revoluce v ITSM

Očekávali jste od ITIL Foundation jak uplatnit ITIL v praxi a zde je odpověď: ITIL® Practitioner od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

To nejzajímavější o ITIL na YouTube

To musíte mít

Stáhněte si do mobilu svoji aplikaci dřív, než přijdete na kurz

Bezplatná mobilní aplikace pro manažery. Výkladový a překladový slovník, auditní nástroj.

Kromě auditního nástroje pro ochranu osobních údajů zde využijete konsolidované termíny a definice tisíců manažerských výrazů v oblasti řízení projektů, programů, portfolia, rizik, enterprise architektury, bezpečnosti a ochrany osobních údajů a dalších:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB
  • TOGAF, ArchiMate, ITIL &  ITSM a mnoho dalších

iOS, Android slovník >

TAYLLORCOX iOS Android app

Jak kurz hodnotí absolventi?

Excelentní hodnocení od 1560 hodnotících

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

  • GDPR Anonymizováno
  • 04.11.19
  • Tieto

S kurzem jsem byl spokojen, příklady z praxe byly velice přínosné.

  • GDPR Anonymizováno
  • 04.11.19
  • Státní pozemkový úřad

Konečně školitel, kdy člověk při kurzu neusne.

  • GDPR Anonymizováno
  • 29.05.19
  • Stavební spořitelna České spořitelny

Kurz i obsah byl OK. 

  • GDPR Anonymizováno
  • 29.05.19
  • Innogy

S kurzem jsem spokojen. 

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.08.18
  • EmbedIT

Výborný.

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.08.18
  • Freelancer

Bezproblémový ako vždy, určitě budu pokračovat.

  • Jiří Ch.
  • 15.11.17
  • Státní pozemkový úřad

Kurz byl přínosný.

  • Zdeněk H.
  • 15.11.17
  • Státní pozemkový úřad

Zajímavé shrnutí problematiky ITIL SD s řešením konkrétních praktických uplatnění.

  • Martin K.
  • 15.11.17
  • Státní pozemkový úřad

Kurz hodnotím jako výborný.

  • Tomáš H.
  • 15.11.17
  • KPMG

Výborný, doporučuji dále.

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?