ITIL® Planning, Protection & Optimization Certificate

ITIL® Planning, Protection and Optimization Certificate

Summary

Continuity of services is essential for each organization. Planning, Protection and Optimization of services ensure continuity. The management of demand, capacity and availability plays a key role in this, making the module indispensable for everyone involved directly or indirectly in providing services or responsible for their functioning.

Target group

You are an IT professional, business manager or business process owner and form part of the operational staff in your organization. You would like to know more about managing demand, capacity, availability, safety, risks and IT Service Continuity Management and the associated service agreements. You contribute to a higher level of IT Service Management.

Context

The certificate shows that you have knowledge of planning, protection and optimization in the field of IT Service Management. You know the guidelines for designing, implementing, supporting and improving the processes. You oversee the risks and critical success factors. The certificate is suited to a practical role.

e-Competence Framework (e-CF)

The mapping of this certificate against the e-Competence Framework.

Legend for coverage:

  • General - The competence is covered at the level indicated
  • Partial - The competence is covered to some extent
  • Superficial - Relevant knowledge is covered to some extent
  • The competence level is available in the framework
  • The competence level is not available in the framework


Prerequisites
-The ITIL® Foundation certificate in IT Service Management*
-An accredited training by an accredited training provider

*Or the Foundation certificate in IT Service Management (based on ITIL®) (version 2) in combination with the ITIL®Foundation bridge certificate.

Exam content
Candidates can expect to gain competencies in the following areas upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Service design in PPO and lifecycle context;
  • Processes across the service lifecycle pertaining to the practice elements within planning, protection and optimization;
  • Capacity management as a capability to realize successful service design;
  • Availability management as a capability to realize successful service design;
  • IT service continuity management as a capability to support overall business continuity management;
  • Information security management as part of the overall corporate governance framework;
  • Planning, protection and optimization roles and responsibilities;
  • Technology and implementation considerations;
  • Organizational roles relevant to PPO;

And specifically in the following key ITIL® process and role areas:

  • Capacity management
  • Availability management
  • IT service continuity management
  • Information security management
  • Demand management
  • Challenges, critical success factors and risks for planning, protection and optimization

Exam Details
Number of Questions: 8
Pass mark: 70%
Open book: No
Electronic equipment allowed: No

  • Cena bez DPH: 9 350 Kč
    Cena s DPH: 11 313,5 Kč
  • Na dotaz
  • Napsat dotaz
ITIL<sup class='sup'>®</sup> Planning, Protection & Optimization Certificate

Nejžádanější materiály

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Standard verze

GDPR pro živnostníky, malé podniky atd. Předvyplněné vzory všech potřebných dokumetů. Snadné řešení od A - Z

Akce
Bestseller

Cena5 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Package

Kompletní sada všech čtyř ITIL Managing oblastí

Bestseller

Cena9 949 Kč

GDPR Šablony
GDPR Dokumentace Business verze

GDPR vzory dokumentů a směrnic určené pro firmy, korporace a veřejnou správu 

Akce
Bestseller

Cena9 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support

Publikace ITIL 4 Create, Deliver and Support pokrývá hlavní činnosti správy služeb a zaměřuje se na integraci různých hodnotových toků a činností za účelem vytváření, poskytování a podpory produktů a služeb s podporou IT.

Bestseller

Cena2 400 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional Drive Stakeholder Value

ITIL® 4 Drive Stakeholder Value: Ideální pro profesionály, kteří se zaměřují na customer experience, user journeys nebo jsou odpovědní za externí relationship management

Bestseller

Cena2 400 Kč

ISO
ISO 27001:2013 ISMS Dokumentace

Auditory ověřené vzory dokumentace postavené na standardu ISO/IEC 27001:2013 jsou nejprodávanějším nástrojem, který využívá 80% našich klientů.

Bestseller

Cena9 990 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2 Agile® Guidance

Komplexní manuál přináší nejaktuálnější návod jak zvládnout agilní řízení projektů

Bestseller

Cena2 600 Kč

ITIL knihy
Kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 edition

Kniha poskytuje praktickou osvětu metodiky ITIL 4. Pro dokonalou ilustraci jsou všechny příklady postaveny na fiktivní společnosti.

Akce
Bestseller

Cena1 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT

ITIL 4 Managing Professional High-velocity IT odkrývá způsoby, kterými digitální organizace a digitální operační modely fungují v High-velocity IT prostředí.

Bestseller

Cena2 400 Kč

Whistleblowing
Whistleblowing vzorová dokumentace

Rychlé a efektivní zavedení whistleblowing procesu. Plně v češtině, z 80 % s hotovým textem.

Bestseller

Cena14 990 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Digital and IT Strategy

The ITIL 4: Digital and IT Strategy forms one publication of the higher-level guidance towards the Strategic Leader designation, following ITIL 4 Foundation.

Bestseller

Cena2 400 Kč

PRINCE2 knihy
Managing Successful Projects with PRINCE2 v.17

Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře

Bestseller

Cena1 990 Kč

GDPR Knihy
Praktická příručka Pověřence pro ochranu osobních údajů

Praktická příručka (nejen pro pověřence) pomůže všem, kteří zpracovávají osobní údaje, nebo nastavují pravidla dle GDPR.

Akce
Bestseller

Cena299 Kč

ITIL knihy
ITIL 4 Managing Professional: Drive Stakeholder Value

ITIL Specialist Drive Stakeholder Value je zaměřen na odborníky odpovědné za správu a integraci zúčastněných stran, na ty, kteří se zaměřují na cestu a zkušenosti zákazníka, a ty, kteří jsou odpovědné za podporu vztahů s partnery a dodavateli.

Bestseller

Cena2 400 Kč

PRINCE2 knihy
PRINCE2® 7 Managing Successful Projects
Nejnovější PRINCE2 Manuál zavádí nové termíny a pojmy, v přehlednější struktuře
Bestseller

Cena1 990 Kč

Chcete získat dárek k narozeninám?