No Remote: On-site Leadership

Práce v kanceláři podporuje stabilitu, efektivní komunikaci a silnější týmovou spolupráci. Remote podporuje individuální režim práce a časovou flexibilitu. Přináší ovšem řadu úskalí, které přímo vyplývají z absence zaměstnanců na pracovišti. Tento kurz vám přiblíží úskalí práce na dálku z pohledu podřízených i nadřízených. Zaměří se na oblasti, které jsou nejefektivněji řešitelné, pokud jsou lidé ve stejnou dobu na stejném místě. Poskytne praktické strategie, jak využít výhody kancelářského prostředí pro vyšší produktivitu, lepší řízení týmů a dlouhodobý úspěch.

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Cílová skupina

Kurz je určen pro všechny, kteří chtějí podpořit efektivní fungování týmů v kancelářském prostředí, zvýšit produktivitu a spolupráci zaměstnanců a minimalizovat negativní dopady práce na dálku.

  • Vedoucí týmů a manažeři
  • HR specialisté a personalisté
  • Projektoví a business manažeři
  • Programoví a portfolio manažeři
  • Firemní leadership hledající strategie pro posílení kancelářské kultury
Cílová skupina

Cíle

  • Jaké nevýhody s sebou nese práce na dálku a proč může být méně efektivní
  • Jaký je dopad práce na dálku na zaměstnance i organizace
  • Jak rozpoznat a řešit nejčastější problémy, které mohou vzniknout při práci na dálku
  • Jaké dovednosti jsou klíčové pro úspěšné vedení týmů v kancelářském prostředí

Přínosy pro organizaci

Úspěšné organizace vytvářejí prostředí, kde osobní interakce, přímá komunikace a týmová spolupráce jsou klíčem k plnění cílů, kreativnímu myšlení, inovativnosti a efektivnímu řešení problémů. Důraz je kladen na okamžitou zpětnou vazbu, rychlé rozhodování a eliminaci negativních dopadů práce na dálku, které mohou snižovat výkonnost a motivaci týmu.

  • Silná firemní kultura podporující osobní vztahy
  • Efektivní řízení úkolů s jasným dohledem
  • Transparentní přístup k informacím a otevřená komunikace
  • Rychlé řešení problémů a prevence negativních dopadů práce na dálku
Přínosy pro organizaci

Harmonogram

09:00 – 09:30

Úvodní diskuze a mapování zkušeností

  • Zkušenosti s home office a prací v kanceláři
  • Komunikace a spolupráce v týmu
  • Jak práce na dálku ovlivňuje výkon a týmovou spolupráci
  • Time management a sebeřízení
  • Pravidla, jejich dodržování a kontrola

09:30 – 10:30

V centru vs. na periferii

  • Komunikační bariéry a zkreslení porozumění informacím při komunikaci na dálku
  • Důvěra a spolupráce: proč je osobní kontakt důležitý
  • Inovace a kreativita: jak funguje brainstorming naživo a na dálku
  • Kontrola vs. podpora: dopad nepřítomnosti na rozhodovací procesy
  • Vliv remote na standardy, procesy a strukturu organizace

10:30 – 10:45

Coffee Break

10:45 – 12:15

Realita remote práce: co vám nikdo neřekne

  • Vnitřní a vnější motivační stimuly: jak absence dohledu ovlivňuje pracovní výkon
  • Efekt „out of sight, out of mind“: jak remote pracovníci ztrácí vliv ve firmě
  • Work-life balance vs. work-life blending: proč se práce z domova snadno promění v nekonečnou pracovní dobu
  • Zdravotní a psychologická rizika: méně pohybu, horší ergonomie, osamělost, stres

Jak kancelář podporuje kariérní růst a angažovanost

  • Viditelnost v týmu a u vedení: jaký vliv má fyzická přítomnost na kariérní růst
  • Přístup k mentoringu a neformálnímu vzdělávání
  • Networking a „náhodná setkávání“ v tvorbě osobního image a vlivu

12:15 – 13:15

Oběd

13:15 – 14:45

Efektivní zadávání úkolů a podpora výkonnosti

  • SMART cíle v remote prostředí
  • Mikromanagement vs. autonomie - kde je hranice?
  • Jak měřit výkonnost bez neustálé kontroly

Jak využít benefity on-site práce naplno

  • Jak organizovat kancelářské prostředí pro maximální výkon
  • Přínosy face-to-face komunikace
  • Meetingy a ad hoc jednání: jak je maximálně zefektivnit, a přitom neztrácet zbytečně čas
  • Práce v týmu vs. individuální soustředění

14:45 – 15:00

Coffee Break

15:00 – 16:30

Mýty a fakta: Kdy home office opravdu funguje a kdy ne?

  • Jsou lidé na home office produktivnější? Data a studie
  • Proč některé firmy přechází zpět do kanceláří?
  • Hybridní model: kompromis nebo cesta k chaosu?

Jak podporovat pozitivní vztah k on-site práci

  • Jaké výhody přináší práce na pracovišti a proč se vyplatí ji upřednostnit
  • Jak si nastavit efektivní pracovní den v kanceláři a zvýšit svou produktivitu
  • Jak využít osobní interakce pro kariérní růst, networking a profesní rozvoj
  • Jak si vytvořit pohodové pracovní prostředí, ve kterém se budete cítit dobře
  • Jak překonat případné bariéry a zvyknout si na pravidelnou práci z kanceláře

Shrnutí a závěrečná diskuze

Naučíte se, jak optimalizovat pracovní podmínky v kanceláři, posilovat firemní kulturu, efektivně zadávat úkoly, poskytovat zpětnou vazbu a předcházet problémům, které práce na dálku často přináší. Kurz propojuje osvědčené manažerské přístupy s konkrétními kroky, jak motivovat zaměstnance k práci v kanceláři a zvýšit jejich angažovanost. Odnesete si konkrétní tipy, nástroje a strategie, které vám pomohou zlepšit spolupráci, udržet vysokou výkonnost týmu a eliminovat negativní vlivy, které může přinášet práce na dálku.

  • Délka bloku 45 minut
  • Vyučovacích hodin 8 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ne
  • Předpoklady

    Ne

Approved Trainer

Petr Valenta

Skills: tailoring best practices PRINCE2, Scrum, P3O, MSP a MoP včetně embedingu metodiky na konkrétní projekty. Zkušený coach, consultant, auditor voblasti realizace strategií a vedení lidí.

Specializace_

  • Agile consultant
  • Coach ICF / Auditor
  • Scrum Approved Trainer
  • PRINCE2 Approved Trainer
  • Accredited Consultant for PPM Portfolio
  • P3O trainer Project Program Portfolio Manager


Jak kurz hodnotí absolventi?

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?