ITIL® 4 Foundation

Zahoďte ITIL v3. Je z roku 2007 a NEFUNGUJE. ITIL 4 Foundation přináší řešení čtyřech všudypřítomných problémů, se kterými se dnes potýká každá organizace. Získejte zcela nové best practice pro řízení, které je agilnější a manažersky vyspělejší více, než kdykoliv předtím. S podporou Agile, DevOps a Enterprise Architecture.

Chcete porovnat s dalšími kurzy?

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

ITIL 4 lze získat za zlomek ceny!

Cílová skupina

ITIL 4 Foundation kurz je určen všem IT manažerům, konzultantům a ostatním profesionálům, kteří si potřebují osvojit framework IT Service Managementu, nebo chtějí upgradovat své znalosti na nejnovější verzi ITIL.

ITIL 4 nemíří jen na IT Management a profesionální konzultanty. Základní kurz v úrovni ITIL 4 Foundation lze doporučit všem, kteří se věnují IT projektům, nebo digitální transformaci. Kurz je vhodný i jako bridge z ITIL v3

Na jakých pozicích uplatníte tento kurz s ITIL 4 procesy?
  • IT Management (správa IT)
  • IT Consulting (nastavení a optimalizace IT)
  • Projekt manažeři (zodpovědnost za IT projekty)
  • Finanční ředitelé (jak investovat a účtovat IT služby)
  • Enterprise Architekti (návrh a rozvoj podnikové architektury)
vstupte do světa IT, základní kurz pro budoucí leadery

Co vás kurz naučí

  • Budete skvěle připraveni na certifikaci
  • Získáte přehled o principech ITIL 4 evoluce
  • Naučíte se pracovat se Service Value Chain ITIL
  • Využijete potenciál ITIL v kombinaci s DevOps, Agile, Lean IT atd..

Proč ITIL 4 od TAYLLORCOX?

Ukážeme vám ITIL 4 na steroidech. Na reálné simulaci.

Formou unikátních praktických ukázek (ze simulací jako Apollo 13,  Mars Lander, DevOps ) vám ukážeme, jak propojit kompontenty “Guiding Principles”, “Dimensions” a “Practice” s ITIL 4 Service Value System. Jde defacto o názorných příkad ITIL 4 na “steroidech.

Představte si, že budete využívat šablony reálné simulace, abyste zajistili flow mezi Incident a Problem Management, dále Change Control bez jakýchkoliv problémů.

Zodpovíme otázky na problémy, které vás mohou potkat při nasazení ITIL 4. Naučíte se správně pracovat se šablonami a realizovat “key actions”, které zajistí, že ITIL 4 bude i u vás úspěšný nástroj digitální transformace. Tohle si zkrátka nemůžete nechat ujít.

ITIL 4 základy, šablony a vzory

Training Pack

Co obsahuje ITIL 4 courseware u TAYLLORCOX

Připravili jsme pro Vás speciální "courseware" education kit: ITIL 4 Foundation - Pro Edition

Všichni účastníci obdrží Pracovní sešit ITIL 4 Foundation, který obsahuje kompletní materiály dle akreditovaného syllabusu, doplněný o poznámky, případové studie a cvičné testy..

Verze ITIL® 4 Foundation (Pro Edition) od TAYLLORCOX obsahuje profesionálně zpracované materiály, včetně řady šablon, schémat, procesů a nástrojů, které vám pomohou aplikovat novou verzi v praxi. Jde mimo jiné o tyto podklady:

  • Glosář ITIL 3/4
  • Student Coursebook ITIL® 4
  • Cvičné Case Study (hands-on výuka)
  • Karty s procesy, předvyplněné šablony
  • ITIL Exam Sample Paper (cvičné testy) + oficiální zkouška
ITIL 4 Foundation courseware

Harmonogram

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

4 ITSM dimensions

  • Partners and Suppliers
  • Organisations and People
  • Information and Technology
  • Value Streams and Processes

10:30 – 10:45

Coffee Break

10:45 – 12:15

ITIL Service Value Chain

  • Service Value Streams
  • Plan, Improve, Engage, Design,
  • Transition, Obtain / Build, Deliver & Support

12:15 – 13:15

Oběd

13:15 – 14:45

Service Relationship

  • Service Offering
  • Service Provision, Consumption
  • Service Relationship Management

14:45 – 15:00

Coffee Break

15:00 – 17:00

Important ITIL terms

  • Availability, IT Asset
  • Configuration Item, Change
  • Event, Incident, Problem, Known Error

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Key Concept of ITSM

  • Service, Customer / User
  • Creating value with Organisation
  • Service Management Utility / Warranty

10:30 – 10:15

Coffee Break

10:45 – 12:15

Key Concept of ITSM II.

  • Outcomes, Outputs, Cost, Risk
  • Service Offering, Service Provision
  • Service Relationship Management, Service Consumption

12:15 – 13:15

Oběd

13:15 – 14:45

Key Concept Value Creation

  • Cost, Value
  • Outcome, Output, Risk
  • Organisation, Utility, Warranty

14:45 – 15:00

Coffee Break

15:00 – 17:00

7 ITIL Guiding Principles

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Optimise and automate
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Collaborate and promote visibility
  • Progress iteratively with feedback

Třetí den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Purpose of key ITIL Practices

Information Security, Relationship, Supplier, Availability, Capacity & Performance, IT Asset Management.

10:30 – 10:45

Coffee Break

10:45 – 12:15

Purpose of key ITIL Practices

Service Continuity, Monitoring & Event Management, Release & Service Configuration, Deployment.

12:15 – 13:15

Oběd

13:15 – 14:45

Key Practices in Service Value Chain

Continual Improvement Model, Change Control, Incident & Problem Management, Service Request Management, Service Desk, Service Level.

14:45 – 15:00

Coffee break

15:00 – 17:00

ITIL 4 Foundation Exam Prep

Intenzivní 3 denní kurz je určen nejenom novým zájemcům, ale i stávajícím absolventům ITIL v3, kteří si chtějí upgradovat znalosti podle nejnovější verze. Důrazně nedoporučujeme kratší bridge, vzhledem k rozsáhlosti tématu.

Certifikační zkouška probíhá standardně poslední den školení odpoledne. V případě zájmu lze zkoušku absolvovat později později v jednom z pravidelných zkouškových termínů, případně lze zkoušku absolvovat online. Více informací zde.

  • Délka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodin 24 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano. Angličtina pouze.
  • Předpoklady

    Kurz má český výklad, anglické školící materiály (official ITIL education kit) a zkoušku v angličtině. Je tedy potřebná minimálně pasivné znalost anglického jazyka.

    Samotný kurz nevyžaduje předchozí zkušenosti s ITIL & ITSM. 

Ivan Gašparovič

Zkušený Project Programme Portfolio Manager, který vám ukáže to nejlepší z metodik PRINCE2, PMI, Agile, Scrum a dalších. Své zkušenosti sbíral na mezinárodních projektech, ale pomohl k akceleraci řadě startupů. Pokud hledáte pragmatické školení a zkušenosti přenesené do praxe, tohle je ono. Ivan pravidelně získává nadprůměrné hodnocení a právem patří do TOP elitních trenérů v celé EU.

Jiří Pilný

15ti letá praxe se standardy IT Service Managementu, ITIL, řízení projektů. Game Leader pro byznys simulace, které vám pomocí metodiky pomohou zvýšit aplikovatelnost standardů v praxi. Mezi jeho nejúspěšnější projekty patří

  • Úřad online
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pro řízení rozpočtu, investic, dotací
  • PRINCE2® Accelerator (SW řešení dle metodiky PRINCE2)

Certifikace

ITIL 4 Foundation certifikace | PeopleCert

Formát zkoušky

Součástí kurzu jsou 2x oficiální cvičné testy a certifikační test Axelos / PeopleCert. Axelos, resp. jejím EI (Examination Institute) PeopleCert.

Pokud jste předchozí kurz absolvovali bez nostrifikace PeopleCert, čtěte prosím změnu licenčních podmínek.

Účastníci obdrží sešit nadace ITIL, který obsahuje všechny prezentační materiály, poznámky k předmětu, případové studie a praktické zkoušky.

  • Počet otázek: 40
  • Délka testu: 60 minut
  • Min. úspěšnost: 65% (26 ze 40)
  • Pomůcky: Ne. Politika uzavřené knihy.
  • Materiály kurzu / certifikace: pouze v angličtině
  • Kvalifikační přepoklady: Nejsou. Všeobecná znalost IT výhodou.
  • Platnost certifikátu: 3 roky

Více o certifikaci

ITIL<sup class='sup'>®</sup>-4-Foundation-certificate-in-IT-Service-Management-by-tayllorcox-and-peoplecert

PeopleCert Plus Membership

PeopleCert Plus je exkluzivní roční členství, které vám otevře dveře ke všem zásadním nástrojům pro úspěšnou certifikaci a udržení odbornosti. Ať už se připravujete na ITIL®, PRINCE2®, nebo další světově uznávané certifikace PeopleCert, s Plus členstvím získáváte náskok.

Co zakoupením členství získáte:

  • Přístup k oficiální knihovně - získáte neomezený přístup k více než 150+ oficiálním publikacím – příručky, praktické návody, šablony, studie a další.
  • Zkušební testy (mock exams) & připojištění zkoušky (Take2) - připravte se bez stresu. Pokud zkoušku napoprvé nezvládnete, druhý pokus máte zdarma.
  • Digitální odznaky (digital badge) a profil odborníka - Sdílejte své úspěchy s digitálními certifikáty a získejte přístup k profesionálnímu CPD portálu (Continuing Professional Development).
  • Udržte si platnost certifikací - sbírejte CPD body každý rok a prodlužujte platnost certifikací bez nutnosti znovu skládat zkoušky.
  • Exkluzivní webináře & masterclasses - získáte přístup k odborným přednáškám a webinářům s experty z praxe.
  • Praktické šablony a návody - ITIL® Practice Guides, procesní šablony, role, checklisty, ukázky implementací a další.

Proč PeopleCert Plus?

  • Vyšší úspěšnost u zkoušek díky přípravě s oficiálními zdroji

  • Ušetříte za opravené zkoušky v rámci platnosti členství

  • Získáte dlouhodobý přístup k aktuálnímu know-how

PeopleCert Plus Membership

ITIL aktuality

PeopleCert mění platnost GBP certifikací. Certifikáty je třeba každé 3 roky obnovovat.

PeopleCert mění platnost GBP certifikací. Certifikáty je třeba každé 3 roky obnovovat.

PeopleCert mění platnost doživotních certifikací z portfolia Global Best Practice na 3 roky. To se týká i dříve vydaných certifikátů. Certifikaci je třeba obnovit.

Zobrazit celý článek

Nastartujte IT podle ITIL<sup class='sup'>®</sup> 4: Create, Deliver & Support

Nastartujte IT podle ITIL® 4: Create, Deliver & Support

Při pohledu na moderní město z perspektivy vidíte na první pohled naprosto odlišné části, které dohromady tvoří funkční celek. Tato perspektiva je klíčovou a nezbytnou součástí pro pochopení a...

Zobrazit celý článek

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

V kurzech ITIL se stále více ptáte na využití normy ISO/IEC 20000 pro potřeby digitální transformace  a rostoucímu významu IT Service Managementu v provozu kritických aplikací a služeb. ITIL a ISO...

Zobrazit celý článek

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Každá organizace se dostane dříve či později do fáze, kdy potřebuje změnit, nebo vyměnit některou IT službu. Koncepce ITIL® v3 Intermediate Service Transition (ITIL ST) pomáhá tuto výzvu splnit bez...

Zobrazit celý článek

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Přinášíme kompletní přehled, jak upgradovat ITIL v3 na ITIL 4. Termíny vydání nových modulů, kredity potřebné pro upgrade certifikací Axelos, PeopleCert.

Zobrazit celý článek

ITIL 4: termíny vydání nových certifikací

ITIL 4: termíny vydání nových certifikací

Víme, kdy budou spuštěné nové moduly ITIL 4. Sestavili jsme časovou osu vydání nových verzí ITIL 4. Nenechte si ujít nejnovější aktualizace.

Zobrazit celý článek

11+1 nejlépe placených certifikací

11+1 nejlépe placených certifikací

Certifikace mají jistou a rychlou návratnost vstupní investice. Ať už v podobě kariérního růstu, nebo zajímavější pracovní náplní, která je také lépe placena.

Zobrazit celý článek

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace standardu ISO 20000-1:2018 je ještě více zaměřená na řízení a zabezpečení kvality Service Managementu

Zobrazit celý článek

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Nejrychlejší cesta, jak přepnout ze staré verze ITIL v3 na ITIL version 4 Foundation: Fast Track od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro za 1/2 dne přesvědčilo většinu manažerů o přínosech nejpopulárnější metodiky IT Service Managementu

Zobrazit celý článek

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Profesionální manažerské hry vám nasimulují ty největší výzvy a naučí vás řízení změn, projektů a plnění strategických cílů. Osvědčené simulace zahrnují profesní rozvoj a osvojení si metodik na...

Zobrazit celý článek

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak zvládnout ITIL Foundation certifikaci na první pokus? 5 nejžhavějších tipů, které vám pomohou eliminovat problémy u certifikační zkoušky.

Zobrazit celý článek

Nejzajímavější z ITIL na Youtube

ITIL 4 kniha

Nově vydaná kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition, je nyní k dispozici v našem obchodu. Doporučujeme zakoupit na kurzu.

Jde o první oficiální publikaci věnové metodice ITIL ve verzi 4. Na praktických příkladech vás seznámí s nejnovějším přístupem osvědčených best practice pro správu a řízení IT - ITSM (IT Service Management). ITIL 4 kniha je určena pro organizace bez rozdílu odvětví a velikosti. 

V knize se dočtete vše o metodice ITIL 4 a klíčových konceptech service management, 4 dimenzí service managementu, jak pomáhá ITIL service value system, ITIL management practices a další techniky.

Zakoupit knihu >

ITIL 4 kniha

Jak kurz hodnotí absolventi?

Excelentní hodnocení od 1532 hodnotících

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

  • Petr N.
  • 30.07.25

Výborné vysvětlení problematiky do hloubky. Kurz přináší hodně zamyšlení nad současným stylem v práci IT. 

  • Štěpán K.
  • 16.07.25

Kurz byl poutavě vyložen. Díky. 

  • Markéta V.
  • 16.07.25

Lektor velmi znalý ITILu. Jako přínosné hodnotím praktické líčení problematiky a zabroušení do praxe.

  • Pavel M.
  • 16.07.25

Určitě hodnotné pro pochopení současného pohledu na služby. Skvělé pro srovnání s předchozí verzí ITIL. 

  • Petr S.
  • 25.06.25

Špičkový lektor, velmi profesionální přednes, plný aktivit a interakcí. Velká spokojenost. 

  • Martin M.
  • 25.06.25

Kurz byl přínosný a vzbudil ve mě zájem pokračovat v dalších kurzech na toto téma.

  • Jan J.
  • 25.06.25
  • CCA Group, a.s.

Výborný kurz, velkou zásluhu má školitel, výborně prezentované. 

  • Kristýna N. M.
  • 11.06.25

Kurz byl zábavný, školitel vše vysvětlil a dal příklady, které pomohly k pochopení probírané látky.

  • Hana R.
  • 11.06.25
  • Qlar Czech s.r.o.

Kurz byl náročný, naučili jsme se hodně informací najednou přehlednou a zábavnou formo, velké + byl oběd :D Materiály byly přehledné a předčily mé očekávání. 

  • Jakub H.
  • 28.05.25
  • Deepview

Interaktivní, zábavné předání informací. Zapojení účastníků. Názorné příklady na pochopení tematiky. 

Zobrazit dalších 10 recenzí absolventů

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?