ISO 20000 Foundation

Certifikační kurz ISO/IEC 20000™ Foundation pokrývá komplexní systém řízení IT. V tomto školení jde o základní pochopení struktury a požadavků mezinárodní normy pro řízení IT Service Managementu: ISO 20000-1 v kontextu metodiky ITIL. Vše si osvojíte na příkladech z praxe. Ukážeme vám, jak a proč by měla organizace přijmout požadavky normy ISO 20000-2 za účelem poskytování efektivního řízení a kontinuálního zlepšování IT služeb.

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Komu je určen

kurz ISO 20000™ Foundation

ITIL a ISO 20000 jsou 2 strany jedné mince v oblasti řízení IT.

Zatímco ISO 20000 vám odpovídá na otázku "co" dělat, ITIL vám ukáže "jak" to dělat. 

ISO 20000 vás naučí, jak navrhnout / implementovat a rozvíjet funkční systém pro řízení IT služeb i produktů, ITIL obsahuje přesně ty doporučení (best practice), které jsou osvědčené pro nastavení přesně těchto procesů zakotvených v ISO 20000. 

A to není vše, v tomto kurz vás naučíme používat standard ISO 20000 jako pomocný nástroj v IT organizacích pro návrh, vývoj a správu IT produktů a služeb.

Proč ITSM ISO 20000

Co Vás kurz naučí

  • Jak na strategické řízení IT, cíle a procesy s tím spojené
  • Základní požadavky na SMS (Service Management System)
  • Jak na uživatelskou použitelnost aplikací a jak definovat rozsah
  • Jak na interní a certifikační audity, průběh v celém životním cyklu ITSM
  • Vztah ISO 20000 k ITIL® a dalším, jako je ISO 9001, ISO 22301, ISO/IEC 27001

Benefity ISO 20000

Pochopíte vztah, mezi metodikou ITIL a standardem ISO 20000

Dokážete aplikovat osvědčené ITSM postupy a aplikovat správně metodiku na všech úrovních organizace.

Naučíte se vypracovat GAP analýzu a navrhnout plán implementace požadavků ISO 20000. Zvládnete identifikovat potenciální problémy, které omezují použitelnost IT Service Managementu. Ukážeme vám, jak je eliminovat a jak dosáhnout na ISO 20000 certifikaci.

Budete schopni popsat a nastavit rozsah, cíle a procesy podle jednotlivých částí normy. Vypracujete si vlastní manažerskou zprávu evaluace na základě KPI ukazatelů. Na základě reportu budete schopni dále plánovat a realizovat rozvoj systému řízení IT produktů a služeb.

Benefity ISO 20000

Harmonogram kurzu ISO 20000 Foundation

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 17:00

Úvod do ITSM

  • Normy ISO 20000
  • Certifikační schéma

Service management System

  • Procesy a požadavky

Jak nastavit procesy se standardy ISO ISO/IEC 20000-1 Service management system requirements

ISO/IEC 20000-2 Guidance on the application of service management systems ISO/IEC 20000-3:2012 Guidance on scope definition and applicability of ISO/IEC 20000-1.

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 17:00

ITIL vs ITSM

  • Mapování požadavků ISO 20000
  • Jak splnit požadavky s pomocí ITIL

Implementace ISO 20000 krok za krokem

  • Příklady v celém životním cyklu ITSM

To nejdůležitější z dalších norem a standardů

  • ISO/IEC TR 20000-5Exemplar implementation plan for ISO/IEC 20000-1
  • ISO/IEC 20000-6:Requirements for bodies providing audit and certification of service management systems
  • ISO/IEC 20000-11 Guidance on the relationship between ISO/IEC 20000-1 and service management frameworks: ITIL®

Leadership

  • Plánování a vyhodnocení

Certifikace

  • Cvičný test a vyhodnocení
  • Oficiální zkouška ISO 20000 Foundation

ISO 20000 Foundation kurz vám ukáže jak správně realizovat nasazení integrovaného procesního přístupu pro efektivní poskytování IT služeb za účelem uspokojení potřeb businessu a zákazníků.

Certifikační zkouška probíhá v rámci školení poslední den kurzu. Kandidáti, kteří se účastní kurzu formou virtuální třídy, absolvují certifikační zkoušku rovněž online.

  • Délka bloku 45 minut
  • Vyučovacích hodin 2 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano
  • Předpoklady

    Pasivní znalost anglického jazyka (materiály jsou dostupné v EN). Znalost ITIL v minimální úrovni ITIL Intro™ doporučujeme.

Marek Mitáček

Akreditovaný trenér, Workshop Leader, Coach, spoluautor metodik a TAYLLORCOX Toolkitů (sady šablon a vzorových formulářů) pro oblast IT Service Managementu ITSM, Project Managementu PRINCE2 a kybernetické bezpečnosti dle ISMS ISO/IEC 27001 a ZoKB. 

Jeden z vůbec prvních IT auditorů v ČR. Jeho bohatá praxe začala v roce 1996 ve spol. GiTyNásledně strávil téměř 10 let na pozici implementátora ITIL v Českém Telekomu a od roku 2007 je klíčovým auditorem, akreditovaným trenérem u certifikačnícho orgánu TAYLLORCOX

  • TAYLLORCOX
  • Český Telekom
  • GiTy - Interní Auditor / Consultant

LinkedIn

Jiří Pilný

15ti letá praxe se standardy IT Service Managementu, ITIL, řízení projektů. Game Leader pro byznys simulace, které vám pomocí metodiky pomohou zvýšit aplikovatelnost standardů v praxi. Mezi jeho nejúspěšnější projekty patří

  • Úřad online
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pro řízení rozpočtu, investic, dotací
  • PRINCE2® Accelerator (SW řešení dle metodiky PRINCE2)

Jan Cuřín

Absolvent ČVUT FEL, následně poradce s mezinárodním přesahem v oblasti implementace a optimalizace systému řízení informační (ITSM) a kybernetické (ISMS) bezpečnosti. Získané zkušenosti aplikuje z pozice akreditovaného Lead Auditora v oblastech IT Service Managementu, ISMS a GDPR.

Certifikace

ISO 20000 Foundation Certifikace | ISO 17024 Accredited

Aktuálně ze světa ITSM

Ceny zkoušek PeopleCert vyletí nahoru. Jak ušetřit tisíce?

Ceny zkoušek PeopleCert vyletí nahoru. Jak ušetřit tisíce?

PeopleCert koupil Axelos a chystá výrazné zdražení od 1.2.2022. Ke zkouškám přidává povinné e-Booky. Zcela ruší papírové testy. Online zkoušky budou výrazně dražší a nově si připlatíte i za cvičné...

Zobrazit celý článek

Nastartujte IT podle ITIL<sup class='sup'>®</sup> 4: Create, Deliver & Support

Nastartujte IT podle ITIL® 4: Create, Deliver & Support

Při pohledu na moderní město z perspektivy vidíte na první pohled naprosto odlišné části, které dohromady tvoří funkční celek. Tato perspektiva je klíčovou a nezbytnou součástí pro pochopení a...

Zobrazit celý článek

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

V kurzech ITIL se stále více ptáte na využití normy ISO/IEC 20000 pro potřeby digitální transformace  a rostoucímu významu IT Service Managementu v provozu kritických aplikací a služeb. ITIL a ISO...

Zobrazit celý článek

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Každá organizace se dostane dříve či později do fáze, kdy potřebuje změnit, nebo vyměnit některou IT službu. Koncepce ITIL® v3 Intermediate Service Transition (ITIL ST) pomáhá tuto výzvu splnit bez...

Zobrazit celý článek

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Přinášíme kompletní přehled, jak upgradovat ITIL v3 na ITIL 4. Termíny vydání nových modulů, kredity potřebné pro upgrade certifikací Axelos, PeopleCert.

Zobrazit celý článek

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace standardu ISO 20000-1:2018 je ještě více zaměřená na řízení a zabezpečení kvality Service Managementu

Zobrazit celý článek

ITIL<sup class='sup'>®</sup> Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro za 1/2 dne přesvědčilo většinu manažerů o přínosech nejpopulárnější metodiky IT Service Managementu

Zobrazit celý článek

První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu

První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu

Máme za sebou zbrusu nový kurz ITIL 4 Foundation, je u dotupný i vám a zde je první velká recenze trenérů na inovovaný ITSM framework

Zobrazit celý článek

ITIL Service Strategy vám ukáže jak řídit IT

ITIL Service Strategy vám ukáže jak řídit IT

Co je to ITIL Service Strategy? Jak zvyšuje efektivitu uživatelů a vytváří spokojenost s IT? Jak pomáhá plnit strategické a byznys cíle organizace? Podívejte se, proč je tak populární u absolventů...

Zobrazit celý článek

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak zvládnout ITIL Foundation certifikaci na první pokus? 5 nejžhavějších tipů, které vám pomohou eliminovat problémy u certifikační zkoušky.

Zobrazit celý článek

ITSM aplikace (Android + iOS)

Stáhněte si do mobilu svoji aplikaci dřív, než přijdete na kurz

Bezplatná mobilní aplikace pro manažery. Výkladový a překladový slovník, auditní nástroj.

Kromě auditního nástroje pro ochranu osobních údajů zde využijete konsolidované termíny a definice tisíců manažerských výrazů v oblasti řízení projektů, programů, portfolia, rizik, enterprise architektury, bezpečnosti a ochrany osobních údajů a dalších:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB
  • TOGAF, ArchiMate, ITIL &  ITSM a mnoho dalších

iOS, Android slovník >

ITSM aplikace (Android + iOS)

Jak kurz hodnotí absolventi?

Excelentní hodnocení od 1492 hodnotících

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

  • Tomáš S.
  • 21.04.23
  • Správa železnic

Výborný kurz, bylo to moc bezva, nemám co vytknout.

  • Richard B.
  • 21.04.23
  • Česká geologická společnost

Výborný kurz.

  • GDPR Anonymizováno
  • 21.04.23

Dobře strukturovaný a srozumitelně vysvětlený kurz. Opravdu výborné školení.

  • Barbora V.
  • 24.03.23
  • Ministerstvo životního prostředí

Ivan dokáže i nudné téma podat zábavně. Kurz pod jeho vedením mě baví. Dokáže zaujmout.

  • David G.
  • 24.03.23

S kurzem jsem spokojený, byl přínosný, zábavný a rozšířil mi znalosti.

  • Tomáš K.
  • 24.03.23
  • Česká inspekce životního prostředí

Pochopil jsem základní framework, výborné školení.

  • GDPR Anonymizováno
  • 24.03.23

Zajímavá tématika. Výborný kurz i lektor.

  • Eduard W.
  • 23.09.21
  • Typ Agency s.r.o.

Výborný kurz i školitel. Školení velice zábavné, interaktivní a atraktivní.

  • GDPR Anonymizováno
  • 06.08.20
  • Merit

Výborné, individuální školení dle našich potřeb.

  • GDPR Anonymizováno
  • 06.08.20
  • Merit

Velmi spokojen, informace použiji v praxi, děkuji panu lektorovi.

Zobrazit dalších 10 recenzí absolventů

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?